Lyssna på sidan Lyssna

Socialnämnden

Nämndens uppdrag

Socialnämnden ansvarar för äldreomsorg och för omsorgen om personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, flyktingmottagning och arbetsmarknadsåtgärder.

Socialnämnden ansvarar för en myndighetsutövning och verksamheterna styrs i stor utsträckning av socialtjänstlagen, hälso- och sjukvårdslagen samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.

Socialnämndens reglemente. Länk till annan webbplats.

Ledamöter och ersättare

Ordförande för socialnämnnden är Kerstin Hvirf från Socialdemokraterna. Det finns 9 ledamöter och 9 ersättare i socialnämnden.

Lista på ledamöter och ersättare i socialnämnden Länk till annan webbplats.

Socialnämndens sammanträde 12 januari 2022

Ärendelista inför sammanträde med socialnämnden den 12 januari 2022 klockan 08.30 Sammanträdet genomförs som digitalt möte. Ordförande leder mötet från konferensrummet, kommunalhuset, Sävsjö kommun.

  1. Närvaro
  2. Val av justerare samt tid och plats
  3. Godkännande av ärendelista
  4. Information av socialchefen
  5. Information lokaler
  6. Information Covid -19
  7. Information Försörjingsstöd
  8. Sekretess
  9. Sekretess
  10. Uppföljning av intern kontrollplan 2021
  11. Investeringsbudget 2023-2025
  12. Ersättningsnivåer inom lagen om valfrhet inom hemtjänst (LOV) 2021
  13. Riktlinje nämdsadministration
  14. Anmälan av delegationsbeslut
  15. Meddelanden
  16. Övriga ärenden
  17. Godkännande av mötets genomförande

Sammanträdestider 2022

Beredningsmöte onsdagar klockan 08.30

  • 12 januari
  • 23 februari
  • 6 april
  • 1 juni
  • 24 augusti
  • 5 oktober
  • 16 november

Presidiet onsdagar efter beredningsmötet

  • 12 januari
  • 23 februari
  • 6 april
  • 1 juni
  • 22 juni
  • 3 augusti
  • 24 augusti
  • 5 oktober
  • 16 november
  • 7 december

Socialnämd onsdagar klockan 08.30

  • 2 februari
  • 16 mars
  • 4 maj
  • 22 juni
  • 3 augusti
  • 14 september
  • 26 oktober
  • 7 december

Protokoll

Vi lägger ut aktuell kallelse eller tillkännagivande för kommunstyrelsens, nämndernas och fullmäktiges sammanträden på vår webbplats. Vi lägger även ut protokollen för den nuvarande mandatperioden 2018-2022.

Behöver du hjälp att hitta ett protokoll eller ett visst beslut? Kontakta Sävsjö kommun så hjälper vi dig.

Kontakt

Ordförande

Kerstin Hvirf, Socialdemokraterna
kerstin.hvirf@savsjo.se

Nämndsekreterare

Marie Netz
0382-154 59

Den här webbplatsen använder kakor för att ge användaren extra funktioner. Men om du själv vill bestämma vilka kakor som ska användas trycker du på inställningar.