Bild på bro på Höglandsleden.

Smålandsledens dag den 25 april

Publicerad:

Den 25 april är det Smålandsledens dag! Fira genom att ge dig ut på leden men kom ihåg att hålla avstånd även ute i naturen när du träffar andra.

Välkommen ut i naturen!

På söndagen den 25 april är det Smålandsledens dag. Det blir inga större festligheter i år men istället kan du fira när du vill genom att vandra på Smålandsleden. I den 90 mil långa vandringsleden ingår även den så kallade Höglandsleden.

Kartor över Smålandsleden

På Sävsjö kommuns webbplats kan du hitta kartor och information om Höglandsleden som i Sävsjö kommun sträcker sig mellan Asa och Vikskvarn i olika delsträckor.

Om du vill starta på andra platser i Småland eller vandra en längre bit så finns det kartor över hela Smålandsleden på Smålandsledens webbplats. Länk till annan webbplats.Du kan öppna webbappen i en webbläsare på en dator, i din mobiltelefon eller surfplatta.

Skanna QR-koden - vinn en weekend på Hooks Herrgård!

För att veta hur många som vandrar på Smålandsleden fram till den 31 maj uppmanas de som vandrar att skanna QR-koden som finnas uppsatta längst Smålandsleden och Höglandsleden.

Du skannar QR-koden med hjälp av kameran på din mobil. Kryssa sedan i vilken kommun du just nu befinner dig i. Om du även anger ditt mobilnummer deltar du i utlottningen av en weekend för två på Hooks Herrgård. Kom ihåg att även hålla avstånd till andra du möter även om det sker utomhus!

Vi önskar dig en trevlig dag på Smålandsleden hälsar länets alla kommuner, Region Jönköpings län, Länsstyrelsen i Jönköpings län och Smålands Turism.

Uppdatering den 23 april

Nu finns QR-koderna tillgängliga på ett antal sträckor av Höglandsleden inom Sävsjö kommun. Mer information om vart du kan finna QR-koderna finns på savsjo.se.